maandag 20 juni 2011

Oma's jurkje


In een la, in een kast, in een doosje zat dit babyjurkje opgeborgen in mijn Oma haar huisje.
Een heel klein huisje waar van de helft bestond uit slimme zelfgebouwde kastjes in vergeten hoekjes. Al deze kastjes stonden vol met bewaar spullen. In een zo een doosje uit de kast zat een klein wit linnen jurkje met borduurde vrolijke bloemetjes. Dit is het enige kinderkledingstuk wat ik heb aangetroffen bij Oma. Waarom had ze dit oude tere jurkje zo zorgvuldig opgeborgen en zo lang bewaard? Van wie was het geweest, van haar zelf, van haar eerste kind ( mijn moeder)? Is er misschien een stukje geschiedenis wat wij allemaal niet weten, miskraam? Ik heb geen idee, en er is geen Oma noch Opa noch Moeder meer die ik het kan vragen.

Misschien lijkt het cru maar ook hier heb ik de schaar ingezet, dit was iets dierbaars van Oma met een vleugje mysterie dus ik heb het toegevoegd als ingrediënt aan mijn lappenmoesdeken. Ik kan tenslotte niet net als mijn Oma alles in doosjes, in laatjes in kastjes bewaren tot mijn dochter het weer vind die ik niet heb.


1 opmerking:

Unknown zei

Lijkt wel een handoek nu!