maandag 27 oktober 2008

ihala

ihala
Soms heb je een andere naam nodig. Bijvoorbeeld: je naam is al te veel gebruikt, je kunt het niet meer invullen als gebruikers naam op inlog sites. Je wilt niet meteen herkend worden. Je baalt van je oude en zoekt iets nieuws.
Er zijn tal van redenen om een andere naam dan je geboorte naam te gebruiken op internet. Zo ook, was deze: ihala.
Op school (Academie voor natuurlijke gezondheidzorg) moest ik voor een eindproduct een merk naam verzinnen. Van alles heb ik in combi met mijn naam Inèz verzonnen. Het beviel niet. Toen viel opeens Ihala binnen. Deze naam vond ik mooi, daar sprak een belofte, een geheimzinnige boodschap en toch tastbaar uit. De I klank wilde ik behouden voor mijn persoonlijk gevoel en deze naam pasten.
Mijn producten werden afgekeurd en mocht niet eens op mijn examen voor de jury mijn producten verdedigen. (dit kwam niet door de naam maar de inhoudstoffen).
Later toen ik bij nieuwe sites een naam nodig had, die kon onthouden heb ik Ihala weer gebruikt. Toen ik het eenmaal had en de mensen vroegen waarom en wat betekend het, ben ik Google maar eens gaan kijken.
*Het is in ieder geval een plaatsje in Sri Lanka.
*Het komt ook in het Fins voor al is het mij nog niet geheel duidelijk wat!
*In een stam in Tanzania waar men Sukuma spreekt betekend het: open space.
Wat mij wel bevalt.
*Er is ook een Bretonse band dat een nummer zingt over ihala.
*Bij afbeeldingen heb ik een avatar met plaatje gevonden:
Ihala Ozunailen bij EVE the World larges game universe
Nou ja, zo is er nog vast meer. Zonder speciale bedoelingen gekozen maar elke naam kent meer betekenissen dan die jezelf gegeven hebt.

Geen opmerkingen: