zondag 5 april 2009

Soexfor, Société Exploitation Forets





Vorig jaar toen het winter werd en ik wilde hout bestellen was ik te laat, hoorde ik overal. Nee, hout bestellen voor de winter moest je in de lente doen. Dat werkt hier zo, dat doen we allemaal.
Goed, dat was een tegenvaller want de winter was sinds tijden niet zo streng en lang geweest. Gelukkig hebben we een bos en we hadden al veel gekapt. Jeroën had ook de immens dikke beuken die al jaren geleden waren omgevallen in stukken gezaagd. Maar het meeste hout was vochtig, te vers en te lang buiten in het natte weer om goed te kunnen stoken.
Oke, dit zou ons niet weer gebeuren. En om niet achter de zaken aan te lopen sloeg ik blij met de inmiddels verkregen gele gids de pagina open bij, Bois de chauffage. het enige bedrijf met een web-site, heb ik bekeken en gemaild. Meteen kreeg ik die zelfde avond nog een man aan de telefoon met allerlei vragen die van belang waren maar ik vergeten was te melden. Na het gesprek was ik overgebleven met een snelle afspraak voor 2 corde houtstammen van beuk en eik gekloofd op 40cm. voor 420€ zou hij het brengen. Ik blij, geregeld! Nu ik wist hoeveel arbeid inspanning er allemaal in hout verwerking zit, had ik het er graag voor over.
En… hij kwam keurig op tijd met twee volle wagens… we waren er wel vroeg bij zei hij..
Onze winter kan niet meer stuk.

Geen opmerkingen: