dinsdag 29 maart 2011

Prehistorische Pepsi logo


Wist u dat nog niet? Pepsi Cola nog steeds de grote concurrent van Coca Cola gaat zijn eeuwen oude vertrouwde logo veranderen of eigenlijk liever heeft het al veranderd in een nieuw soort gelijkend logo maar dit keer is de “golf”veranderd in een “smily”. Dat allemaal op advies van de nieuwste trend in de marketing. Neuromarketing. Op basis van hersensonderzoek komen de neurowetenschappers er steeds meer achter wat ons brein aantrekkelijk vind en ons tot een koopimpuls aanzet. Let op, Dit is dus niet wat u vaak denkt tijdens een koop. Dit speelt zich af in ons onderbewuste en niet in ons ratio. Ons emotie bepaald ons aankoop en daaromheen verzinnen we motieven. Aldus de neurowetenschappers die steeds meer invloed krijgen in het bedrijfsleven en dus nu ook in de winkelschappen met de producten die ons moeten verleiden tot een koop.
Concern Pepsi is na neurologisch onderzoek er achter gekomen dat het oude logo niet zulke diepe, warme, begeerlijke of juist dorstlessend gevoelens opwekt als dit nieuwe bedachte positief werkende logo.
Mijn oom zei laats nog in een interview in het NRC; het domste wat je kunt doen is je image veranderen. Mijn oom is slim want die heeft 12 miljoen euro in zijn zak gestoken. Deze steen in de tuin bevestigt de oeroude natuurkracht van het oude logo. Wij herdenken je wel hoor Pepsi,  als je failliet bent. Laat die neuronurtjes maar zwetsen.




Geen opmerkingen: