woensdag 20 april 2011

Supermarkt Flirt

Ondanks het mooie weer heb ik toch boodschappen gedaan in de grote supermarkt. Ja, Jeroen versjouwt de zware balken, ik zeul met volgepropte mega tassen van caddie naar car. Ja, zo heet dat winkelwagentje hier. Terwijl ik op de nog al kale parkeer plaats mijn caddie leegmaak van het kapitaal aan lekkernijen valt mijn oog op een briefje. Hé, dat is niet mijn boodschappen briefje, nee, ik vouw het open en het blijkt geen opsomming van etenswaren te zijn maar een lijst van complimenten. Niet een verdwaald briefje van de vorige caddie gebruiker. Nee, een kleine opgevouwen liefdes verklaring speciaal voor mij tussen de prei en tomaten boven op de tas geworpen. Het begint zo: je bent zo mooi en aantrekkelijk bovendien begeerlijk….( ik kan het niet zo goed lezen).. het eindigt zo; als je wilt kan je mij bellen 0674894291 ik beloof je dat ik je niet teleur zal stellen. Ik kijk sullig om me heen. Vooral dat laatste zinnetje maakt me een beetje misselijk. Ik heb helemaal niemand bijzonders gezien in die hele supermarche, het zal toch niet de oude man zijn die ik vriendelijk twee keer gedag heb geknikt, die oude met die rood aangelopen buldoggekop, O mon dieu.



Maar dit is al de vierde x dat dit gebeurt (toen wist ik wel wie) zou dit een normale toenadering methode zijn in Frankrijk? De supermarkt als een grote datingbase. Wie weet. De geheimen van de gelukkige huisvrouw.

Geen opmerkingen: