zondag 16 augustus 2009

Amazigh



In Amsterdam afgelopen maan juli ben ik door Charlie meegenomen naar een buiten concert in de tuin van het voormalig Tolhuis in Noord aan het IJ waar je gratis met zo’n leuk pontje over kan steken. Er was een mooi grote partytent met chille banken en een knusse dansvloer.
Heel veel mensen waren er niet maar de sfeer was ongedwongen en vriendelijk. De band trad op en we genoten (ik met een jointje) dansend van de mixtuur van Algerijnse roots, Franse teksten en Afrikaanse trommels vermengd met een effecten DJ. Blij van het fijne uitje met mijn vriendin, ging ik voldaan weer met het pontje en de fiets door de stad naar haar huis. Echt Hollands.
,
Later zag ik dat de zelfde band Amazigh bezig was met een tour en ook in Frankrijk, Aubusson zou optreden in augustus precies als wij alweer terug zouden zijn en het familiebezoek alweer naar huis. Aubusson ligt 80km van ons vandaan.
,
We zijn net terug en het is een hele mooie streek en een gezellige stad. Waar we over de braderie hebben geslenterd, broodje worst hebben gegeten en iets verder zijn getrokken opzoek naar het festival terrein. Het semi gratis hippie achtige festival werd gegeven bij een meer in een groene vallei. Iedereen mocht er vrij kamperen en talloze kleurrijke oude busjes stonden daar met dreadlocks figuurtjes en heel veel honden, te praten dansen en eten.

Ik vond het geweldig een keer zo’n klein Ruigoordje op zijn Frans mee te maken. Hoe later het werd, hoe meer whisky we gedronken hadden, hoe meer een nachtvrienden ik kreeg. De bands waren leuk en we hebben gedanst, gesprongen en gerend, slippers verloren en terug gevonden net zo als wij (jer&ik) elkaar ook weer steeds tegen kwamen, we eindigde samen bij Mr Gadget (ons busje) en de volgende ochtend toen we om 07.00u alweer door lekkere harde post punk werden gewekt, zijn we na een duik in het meer vertrokken naar een stiller meertje om daar bij te komen van deze aanslag.
,






Geen opmerkingen: