maandag 31 mei 2010

Vespa velutina

Ik heb wel een andere Aziatische immigrant, namenlijk Vespa velutina, die grote wesp die mijn hut gekraakt heeft. De dame schijnt uit China te komen, meegesmokkeld in zo’n container tussen het aardewerk en in Bordeauxs haven de vleugels genomen heeft langs de rivier Dordogne naar de Corrèze. Ze dacht bij mij veilig te zijn maar nu ik weet dat haar onderkomen kan groeien tot een meter en haar bewoners aantal kan stijgen tot wel duizend, lijkt mij dat ik deze immigrant toch op haar beperkte rechten moet wijzen, zeker omdat ze ook nog op een bijhoorlijke agressieve wijzen de honingbijen aan kan vallen en af en toe mensen steken niet schuwt. Weg er mee, spleetoog Vespa!
http://www.nu.nl/algemeen/2064979/aziatische-hoornaar-rukt-op-naar-noord-frankrijk-.html

Geen opmerkingen: