zaterdag 31 januari 2009

Marter

(zo had hij/zij er uit kunnen zien)

Waar dieren leven, gaan ook dieren dood. Helaas is de auto is niet zelden een van de killers.

Laatst nog toen we s'nachts terug reden van mijn vader door het bos pad kwamen we zes Herten tegelijk tegen op de weg. Een er van was een mannetje met een indrukwekkend gewei.

Deze marter kwamen we al dood tegen. We zijn even gestopt om dit mooie exemplaar goed te kunnen bekijken. Jammer dat zo een gezond sterk beest is aangereden, hij/zij had nog zo een mooi leven kunnen hebben.
Klote auto's ook!

Ik dacht er nog over om zijn staart te behouden, maar de meeste mensen vinden mij dan zo'n bruut terwijl ik denk dat ik het diertje dan nog eer en trots zijn ziel bij me hou.

Anti-pelsactivisten denken daar anders over en zien mij met bont aan mij muts als dierenhater.
Geen zin in altijd die eeuwige uitleg.
,
Dus martertje, ik hou je niet bij mij maar breng totaal terug naar moeder aarden en laat je langs de kant van de weg opeten door aaseters, insekten en maden.



1 opmerking:

Anoniem zei

zielig