zaterdag 13 februari 2010

Verlost.

Ik bestel een patatje oorlog in HoogCathrijne, vooral omdat het zo lekker is om te zeggen, oorlog. Zo een patatje is natuurlijk vooral oorlog tegen jezelf, een aanslag in je lichaam. Ik ben vluchteling, ontsnapt uit Nunspeet een huis vol dooien in een elektrisch veld. Een patatje oorlog komt dus goed van pas. Een smeuïge hap Hollandse traditie. Het sneeuwt, de trein heeft vertraging, volkomen normaal.

Mijn rijlesauto ligt in het puin. Voorkantje in de prak door gladheid. Lullig voor mijn instructeur maar ik heb vooral medelij met mezelf. Vlak voor het examen weer in een andere auto bah! Maar nu ben ik even verlost en morgen word ik 43. Vandaag heb ik gehuild als een klein kind.

Ik ben blij. Ik ben Gods blij. Ik lig in het Atelier bij mijn zoon en neef wat een rijkdom. We ontbijten samen en ik mag op de versierde verjaardag stoel zitten. Ik adem liefde in en ruik leven.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Sterkte met je a.s.rijles!

Pa zonder tat wel met liefde.

Anoniem zei

Mooi verhaal weer over 7 tukkers!
Als er een paar over hebt geef die maar aan mij. Laat ik ze hier relletjes maken. (-:

Bedankt voor je slangefoto's!
Die is heel bijzonder en mooi scherp.

Tot straks!
Pa Normaal