dinsdag 2 februari 2010

Ach, het dorp is wat groter


Ik leer nu Nederland op zijn klein kennen, hoewel dat betrekkelijk is want ik woon nu tijdelijk in een dorp Nunspeet die groter is dan Tulle, wat ik eigenlijk als stad beschouw op het moment dat ik weer in Frankrijk woon. Dorp Nunspeet heeft meer inwoners dan stad Tulle.

Ook hier zijn nog mooie oude boerderijen met mooie oude mensjes erin.

Hoewel, ik bij mijn tante woon in een keurige nieuwbouwwijk, waar raamdecoratie van twee grote vazen met twee identieke bijzondere planten erin en de strakke lage buksjesstruikjes in de voortuin tot een verplichting behoren.

Voor mijn missie rijlessen is dit echter een perfecte plek. Vergeleken het woon- werk verkeer in de Randstad regio is het hier heerlijk rustig. Mijn rijinstructeur is een sympathiek dwergje met een licht Wezeps accent die, rustig tijdens de lessen mij een magnetron laat ophalen bij zijn dochter of een contant rijlesgeld transactie in een Albertheinpakeerplaats nog even moet afhandelen, allemaal prima bijzondere manoeuvres. Na een uur doen we standaard een bakkie in de keuken bij de tank annex schipperswinkel in Hardewiek waar de deur altied los is, zo isttoch? Niet slecht, hier heb ik mijn lieslaarzen ontdekt, die ik ga kopen vandaag voor het gebruik in ons moeras in Frankrijk.

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Inez,

Gisteravond was het berg gezellig met Jer en Gert. Had rijst, kippenpoot en wokkool gmaakt.
Jer had boodschappen voor mij gedaan in Tulle. Ik kreeg een mooi toetsenbord van Logitech van Jer.
Gert heeft die voor mij geïnstaleerd en wel zo goed dat ook de toetsen nu werken zoals 't hoort. Dus ben ik heel blij ermee.

Kom dacht ik, laat ik nu dan eens je blog bezoeken en gelijk bedanken voor de leuke ezelkaart.
Hier is alles OK en ik heb met plezier jouw Nunspeetse impressie en die van je rijlesintsructeur gevolgd. Je beginn al aardig je spraak aan te passen aan dat dialect.

Succes verder met je lessen en natuurlijk slaag je meteen.

Liefs van Je papa ED.