zondag 18 mei 2008

Tapes


Onze taken zijn nog traditioneel. J bouwt en ik kook en maak schoon. Zo gaat dat in dit boeren leven. Ik zou ook niet willen ruilen trouwens. Tijdens het schoonmaken, vooral boen en dweil werk, waarbij je op je knieën moet, draai ik graag muziek op volume.
Op en krukje in de keuken zet ik dan een cassette recorder, Ja, echt een flinke gettoblaster met cassettedeck. Tuurlijk hebben we CD en andere hightech spul, maar ik heb nog een ruime verhuisdoos met cassettebandjes. De bandjes zijn eigenlijk in één groep in te delen, ze zijn van mijn Exen. Nou heb ik in die doos vijf dozen.

1) Braziliaanse verzameling
2) hele zooi Marokkaanse bandjes.
3) totale collectie Koerdische berg muziek
4) variété van klassieke piano muziek en soms cello
5) persoonlijke raapsel van 80tig tot 90tig

Trouwens niet in die volgorde. Die draai ik dan vol uit want ze zijn oud en dan duurt het wel even voor de blaster staat te trillen op het krukje. Ik weet natuurlijk, elke keer kan de laatste keer zijn! Eens zullen ze het gaan begeven. Net zoals de liefde het begeven heeft. Dan wordt het met een gebroken hart de frummel bruine tape uit het klepje trekken om daar na vergoed uit mijn oren te verdwijnen.

Geen opmerkingen: