donderdag 6 november 2008

Koffiekrant



O, o wat ik zo heel erg mis is, in de ochtend lekker in mijn eentje opstaan (dat gedeelte lukt nog wel want Jero blijft meestal zo’n twee uur langer liggen) wat warms aantrekken en dan met een vers dampend kopje koffie mijn Volkskrant open slaan. Niets is in die prille ochtend uurtjes lekkerder. Maar vette helaas, ik heb geen krant en al helemaal geen Volkskrant. Ja, ik kan hier Le Monde lezen of liever het veel simpeler lokale krantje La Montagne maar die moet je dan eerst zelf gaan halen bij de plaatselijke Tabac. Me aankleden, wachten tot de winkel open gaat en weer terug lopen zou dit hele ochtend ritueel van je bed uitkruipen, gebrande bonen lucht als eerste in ademen en in alle stilte je eigen kranten papier laten ritselen zwaar bederven. Jammer maar ik kan er mee leren leven.

Geen opmerkingen: