zondag 9 november 2008

Miss Baguette


Zit ik op de klaagstoel, hoezo? Na zo’n een kopje koffie met chocola zonder krant, ga ik meestal aan de slag en zo tegen half 11 begin ik behoorlijk trek te krijgen. Dan schieten er bij mij oude brunch herinneringen naar boven van een heerlijk waldkornbroodje met kaas. Nou heerlijke kazen hier ten overvloed, maar het brood!
Ja, iedereen kent het beroemde Franse stokbrood of de iets elegantere Baguette, maar na een maand eten is de charme van het alleen maar verse stokbrood na het halen er toch wel af.
Weer s’ochtens vroeg de straat op, (waar is de pyjama rond hang tijd?) terwijl ik naar stevig donker pitten brood verlang. Onze bakker heeft niet zo veel bijzonders maar een pain de seigle of pain de campagne kan hij nog wel maken maar zelfs dat voldoet toch niet aan het zwaar, vol en toch zacht Nederlands lang vers houdbaar brood.
Heimwee, nee ik heb een broodbak machine.



Geen opmerkingen: