zondag 23 november 2008

Ma petit amie

Ik heb één vriendin hier gemaakt en ik vind haar geweldig. Ze wordt 9 maart 87 jaar. Ze belde op gister avond of ik mee ging naar de Cabaret avond in de feestzaal van MC en of ik bij haar aan tafel wilde komen zitten die zij gereserveerd had. Half negen. Wilde ik niet ook goed. Ik was vrij om te gaan en ze zou naar mij uitkijken. Ontroerend moment, een veel oudere vrouw sleurt mij mee naar een wilde avond in het dorp.




En daar was. Ze had haar man thuis gelaten. Ik had de mijne meegenomen. Prachtig zag ze eruit. Sjiek glinsterde truitje in een rank figuur waar ik jaloers op zou zijn en een halsketting die het geheel afmaakte in een feest. Ja, ze kende veel mensen. Aan sommige werden we voorgesteld en ingeleid als het nieuwe stel dat in het dorp is komen wonen naast de garage.
De slager met zijn vouw schoof aan en bestelde een fles champagne voor het hele stel.
Wat een belevenis zo’n avond. De zaal was gevuld en de stemming was goed al had Madelaine B. wel wat kritische opmerkingen over de artiesten. Ja, als mondaine Parijs gestudeerde en werkzame vrouw met een intellectueel vermogen mag je ook wel wat commentaar hebben op het platvloerse en amateuristische volksvermaak. Maar voor mij was zij de show en de mensen uit het dorp.

Geen opmerkingen: