vrijdag 8 mei 2009



We zijn om er even uit te zijn en ons 4 jaar bij elkaar zijn te vieren naar de zuiden van de Atlantische kust geweest. Fantastisch om met onze camper lekker door het land te crossen en ons vrij te voelen. Vier prachtige zonnige dagen. Plekjes zoeken om te overnachten en als zigeuners je thuis te voelen. De kust, precies zoals we het wilden, zon, zee, wind, drank en leeg strand. We waren allebij wel eens aan deze kustlijn geweest en er is veel veranderd, veel bij gebouwd. Overal zijn vakantie huizen als paddenstoelen uit de grond omhoog geschoten, vooral de kilometers rond de wat grotere stadjes. De kust tussen Mimizan en Soustons is uitgestrekt en in deze periode bijna mensloos. O, wat boften wij met het heerlijke zonnige hete weer. Alles is hier anders. De zee lucht doet me goed en ik besef dat ik toch echt richting kust moet wonen. Wat een wereld van verschil hier met de Corrèze. Maar we zijn dan ook al redelijk zuid. Spanje is nog maar 80km. We zijn door de Les Landes, Lot et Garonne, Dordogne langs de rivier terug gekomen. 900km genieten. Nu weer thuis en het is mistig, ..misschien regen maar ach , een mooie vakantie gehad. En hier is het ook mooi, ik trek gewoon mijn bergschoenen en dikke truien weer aan.



Onze afvalversier-bevrijdingsbomen, gemaakt van aangespoelde troep



Geen opmerkingen: