woensdag 20 mei 2009

Ramen met luifel van berken bast op hout
raampjes in gezet Bij het opruimen van de schuur om meer werkplek aan Yerun te bieden, kwamen we minstens vier tenten tegen die oud, vies of kapot waren. Aangezien, ik net tevreden koffie aan het drinken was na het eerste resultaat van de moddermuurhut, was ik meteen af van het lastige idee hoe ik nou het dak beschutting moest oplossen. Yerun had me namelijk hard had uitgelachen toen hij mij gebogen over de omgevallen berkenbomen zag de bast afpellend, hem trots vertellend dat ik daar mijn dakpannen voor mijn hut van ging maken en mij beledigd achter liet, moest ik iets anders verzinnen.


Wat nou natuurlijke materialen! Voor de handliggende materialen daar ging het om. Onbruikbare materialen die in mijn hut weer een nieuwe functie zouden krijgen! Niks is afval, hergebruik die hap. De twee andere muren zouden toch ook van sloophout worden en niet meer die boomstammen waarvan je vele moest gebruiken en aan elkaar moet knopen voor enig resultaat. Snelheid en vordering zitten ook nog steeds in mijn systeem. Ik zelf, ook nooit standvastig en eeuwig wisselvallig ben ook maar een mengelmoes van al die sporen van deze kwaliteiten die ik in mij heb. Zo dus ook mijn hut. Mijn experiment. Ja, ja fluitend stond ik op om al die oude tenten lappen te bekijken. De makkelijke oplossing. Yes. En er zitten ook nog eens stokken bij, die buigzaam, ligt en sterk zijn en als dak constructie takken kunnen dienen. Pom pomp pom tiereli dom..
sloopmurenhut bedekt met stammetjes

sloopdeurenmuur hut

Geen opmerkingen: