donderdag 8 april 2010

Mannenzweet

Vandaag is het top. Het aantal mannen wat nu werk is vijf. Ik delegeer wat, doe de communicatie en neem een paar foto’s maar geniet vooral van hun inspanningen. De zoon van Serge, een van de broers Fabry, helpt mee aan de muur. Hij bikt de grote stenen af en sleept de zakken cement aan. Zijn twee weken paasvakantie. Bof ik even. Drie man sterk aan de muur.


Een man met redelijk kaal en grijzende kop maar met een onmiskenbaar beige pakje aan, staat op de stoep. Onze trap en glazenschuifdeuren zijn gearriveerd. Zo als gewoonlijk past de vrachtwagen niet op het kleine weggetje naar boven. Jeroën pakt de trekker en de aanhanger. Er moet wat gemanoeuvreerd worden met alle auto’s op het terrein. De vrachtwagen keert met zijn kont het weggetje op. De handen en sterke armen van de toch iets belegen man helpen trouw mee de bestelling boven in het huisje te krijgen. Tevreden doe ik het slotstuk. Ik vul de cheque in en zet mijn signature.


Tijdens al deze acties komt er nog een goed lachse jongen met een toets apparaatje in zijn hand aanwandelen of hij een elektriciteit meeting mag uitvoeren. Maar natuurlijk met zo’n veld vol werkende mannen kan zo’n mooie vrolijke jongen er ook nog bij, als de meter maar niet te ver uitslaat met al die wervelende energie hier!

Geen opmerkingen: